افراد مبتلا به مشکلات کمر و گردن مانند تمام بیماران دیگر خواهان بازگشت سلامتی و برگشت به کار و زندگی عادی خود هستند. پزشکان و تمام متخصصان ستون فقرات با تمرکز بر روی کاهش درد تلاش می‌کنند تا این دسته از بیماران را سریع‌تر به زندگی خود بازگردانند. به طور معمول، تمرین‌های ورزشی و مراقبت‌های محتاطانه نکاتی است که برای بهبودی مشکلات کمر خصوصا پس از جراحی دیسک کمر نیاز است.
امروزه با استفاده از تکنیک‌های جدید، پس از جراحی دیسک کمر بیماران قادر خواهند بود سریع‌تر به زندگی و کار روزانه خود برگردند.
پیش از انجام جراحی دیسک کمر لازم است انتظارات از انجام چنین عملی مورد بررسی قرار گیرد: اینکه چه مدت زمان برای ریکاوری پس از عمل جراحی دیسک کمر نیاز خواهد بود؟ چقدر واقع ‌بینانه است که فرد بتواند پس از جراحی دیسک کمر به کار خود برگردد؟ آیا فردی که چندین مرتبه جراحی دیسک کمر انجام داده قادر به بازگشت به کار عادی خود خواهد بود؟
به منظور پاسخگویی به این قبیل سوالات پیرامون بازگشت به زندگی عادی پس از جراحی دیسک کمر مطالعات پژوهشی صورت گرفته است. بر اساس این پژوهش که بر روی 225 بیمار بین سنین 19-60 سال که دارای شغل تمام وقت بوده‌اند انجام شد، مشخص شده است که اکثر بیماران که پیش از جراحی دیسک کمر شاغل بوده‌اند، پس از جراحی دیسک کمر نیز بدون مشکل به کار خود مشغول شده‌اند و تا بازه زمانی مشخصی قادر به تحمل فشار کاری بوده‌اند. این بیماران که پیش از جراحی دیسک کمر درد نسبتا زیادی را احساس می‌کردند، تنها طی سال اول پس از جراحی دیسک کمر بهبودی قابل توجهی در احساس درد خود داشته‌اند. همچنین پس از جراحی دیسک کمر بیماران نیاز کمتری به مصرف داروهای مسکن داشته‌اند و از مصرف این داروها کاسته شد. علاوه بر این عملکرد بدنی حین فعالیت‌هایی نظیر راه رفتن، نشستن، انجام فعالیت‌های تفریحی و سرگرمی طی چهار سال پس از جراحی دیسک کمر بهبود چشمگیری داشته است.
اگر می‌خواهید در مورد جراحی دیسک و مهره کمری بیشتر مطالعه کنید، روی لینک آن کلیک کنید. همچنین می‌توانید برای مشاوره با ما در تماسباشید.