ایجاد کلینیک چند منظوره هیپوفیز

ایجاد کلینیک چند منظوره هیپوفیز

کلینیک چند منظوره هیپوفیز
  • ایجاد کلینیک multi-disciplinary هیپوفیز توسط تیم دکتر گیو شریفی (MGN)

پیرو سلسله فیلم هایی که در زمینه شناخت جراحی های اعصاب ایجاد شد و سعی کردیم یک کلینیک چند منظوره  neurosurgery در 10 سال اخیر ایجاد کنیم.

بدن ما انسان ها کلا ساخته شده از یک جسم و یک روح است. این دو بخش برروی هم تاثیر می گذارند. هیچ بیماری در بدن نیست که آلامش روح رو رو متاثر نکند و یا اینکه روی رفتار و اخلاق فرد تاثیر نگذارد و یا سایر ارگان ها را درگیر نکند. از بیماری های داخلی مثل دیابت که اعصاب و بینایی را درگیر میکند تا بیماری های مربوط به جراحی اعصاب. وقتی کسی توموری در نخاع یا مغز خود دارد ممکن است عضلاتش ضعیف شود، عملکرد دست و پایش ضعیف شود، درد داشته باشد… با توجه به این موضوع پزشکان و متخصصان و رویکردهای مختلفی لازم است تا در کنار یکدیگر درمان را به صورت کامل و موفق انجام دهند.

کلینیک چند منظوره هیپوفیز

در محدوده قبل از این موضوع، در نگرش ها و دسترسی های جراحی، ضایعاتی در جمجمه ، مغز و ستون فقرات وجود دارد که جراحان متعددی برای دسترسی به آن ها  نیاز است.برای مثال ممکن است توموری در ناحیه قفسه سینه وجود داشته باشدکه باید با جراح توراکس یا عروق عمل شود.

تومورهای کف جمجمه که یکی از نمونه های آن هیپوفیز است، سالهاست که با همکاران گوش و حلق و بینی عمل می کنیم. این پزشکان در زمینه کار میکنند وبا رسیدن به نقطه مربوطه و رویکردهای مختلف جراحی آن، چگونگی ترمیم کف جمجمه آن آشنا هستند. همانطور که مستحضرید آمدن مایع مغزی نخاعی از محل عمل می تواند بسیار خطرناک باشد. به همین دلیل متخصصین ENT که در این زمینه به خصوص کار میکنند تجربه خوبی در این زمینه دارند که به حول و قوه الهی نتایج کار ما نشان دهنده همین موضوع است. اینکه کسب این نتایج تا به امروز موفقیت آمیز بوده، مدیون این همکاری تنگاتنگ بین تخصصهای مختلف و پیگیری دقیق است.

کلینیک چند منظوره هیپوفیز

هر بیماری که تومور هیپوفیز دارد، در شروع بیماری با علائم هورمونی مواجه می‌شود و بعد از جراحی ممکن است نیازمند پیگیری هورمونی باشد. پس نقش دکتر غدد یا متخصصین داخلی غدد اینجا بسیار درخشان و بارز است. این پیگیری ها بعد از عمل باید به صورت کامل انجام شود تا بیمار با مشکل خاصی موجه نشود.

ما حتی با رادیولوژیست همکاری تنگاتنگی داریم. آنچه که قرار است طی عمل به آن رسیده شود و مورد جراحی قرار گیرد رادیولوژیست به ما نشان می دهد.

 

به همین منظور کلینیک multi-disciplinary که اخیرا ایجاد شده است تا متخصصان مختلف در رویکردهای مختلف کنار هم باشند تا بیماران سریعتر ارزیابی شوند. چه قبل از عمل و چه بعد از عمل. در نتیجه در بهترین حالت بیماران درمان شوند.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز 4.4 / 5. تعداد آرا: 66

تاکنون رأی داده نشده ! اولین کسی باشید که این مطلب را ارزیابی می کنید

اگر این پست را مفید یافتید ...

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × پنج =