طی ده روز اول پس از جراحی فیوژن ستون فقرات ، ریسک ابتلا به عفونت وجود دارد. از جمله نشانه‌های عفونت عبارتند از تب، سرخ شدن نواحی پیرامون زخم، افزایش درد و تغییر میزان درد، ظاهر، رنگ و بوی ترشحات زخم. پس از مشاهده این علایم سریعا باید به پزشک جراح مراجعه کرد. برای پاکیزه نگه داشتن محل جراحی فیوژن ستون فقرات لازم است زخم حداقل یکبار در هفته بوسیله آب و صابون شسته و به آهستگی خشک شود. استفاده از پماد و روغن توصیه نمی‌شود.

همان طور که پس از جراحی فیوژن ستون فقرات ، کمر در حال بهبودی است، توانایی بیمار برای انجام فعالیت‌ها بیشتر می‌شود. دردهای شدید پس از حدود چهار هفته رو به کاهش می‌گذارد. در بعضی افراد ممکن است درد به مدت سه الی شش ماه تداوم یابد. طی دوره نقاهت، استخوان‌های جوش خورده ناحیه کمر شروع به رشد می‌کنند. در این حین لازم است از بلند کردن اشیا، خم شدن یا چرخیدن پرهیز کرد تا از استرس بر ناحیه جوش خوردگی جلوگیری گردد. در مورد بعضی بیماران ممکن است تسمه نگه دارنده کمر تجویز شود تا طی شش هفته الی سه ماه پس از جراحی فیوژن ستون فقرات ، کمر را ثابت نگه دارند.

شش هفته پس از جراحی فیوژن ستون فقرات می‌توان از فیزیوتراپی استفاده کرد. طی فیزیوتراپی همزمان با بهبودی، بر فعالیت‌های بیمار افزوده می‌شود. فیزیوتراپی به بیمار کمک می‌کند تا در روال راه رفتن، نشستن، ایستادن و خوابیدن بهبودی خود را بازیابند. همچنین نحوه ایمن بلند کردن، هل دادن و کشیدن اشیاء نیز لازم است در نظر گرفته شود.

پس از بهبودی بیماران حتی می‌توانند به فعالیت‌های سخت‌تر مانند شنا بپردازند. اما انجام چنین فعالیت‌هایی نیاز به تمرین‌های خاصی دارد تا ماهیچه‌های نواحی پایین کمر را تقویت کند. بهترین ورزش در دوران نقاهت پس از جراحی فیوژن ستون فقرات راه رفتن است. نه تنها راه رفتن به تقویت ماهیچه‌ها کمک می‌کند، به عملکرد قلب، شش‌ها و سیستم گوارش نیز کمک می‌کند. میزان راه رفتن را می‌توان به تدریج افزایش داد اما به محض ایجاد درد لازم است توقف کرد.

اگر می‌خواهید در مورد جراحی ستون فقرات مطالعه کنید روی لینک آن کلیک کنید. همچنین می‌توانید برای مشاوره با ما در تماس باشید.